Generalforsamling i Holstebro Kunstmuseums Venner 2024

Hermed indkaldes til generalforsamling i Holstebro Kunstmuseums Venner tirsdag den 12. marts 2024 kl. 19:30 på Holstebro Kunstmuseum.

NB. Tilmelding kan ske via info@holstebrokunstmuseum.dk
eller tlf.: 9742 4518

Dagsorden ifølge vedtægterne

1)   Valg af dirigent
2)   Formandens beretning
3)   Aflæggelse af foreningens regnskab
4)   Fastsættelse af kontingenter
5)   Indkomne forslag
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal indsendes til foreningens formand (hojland20@hotmail.com) senest 8 dage før generalforsamlingen.
Eventuelt indkomne forslag vil være fremlagt i museet 5 dage før afholdelse af generalforsamlingen.
6)   Valg af bestyrelsesmedlemmer i henhold til § 8
7)   Valg af bestyrelsessuppleant (hvert år)
8)   Eventuelt

Bestyrelsesmedlemmer

Lasse Højland Hansen, formand

Lonni Gelsdorf, næstformand og sekretær (på valg – er villig til genvalg)

Ejnar Tang, kasserer

Ane Charlotte Sølvsten (på valg – ønsker ikke genvalg)

Anne Nørgaard (på valg – er villig til genvalg)

Bestyrelsessuppleant:
Marianne Bernstorff (på valg – er villig til genvalg)

I forlængelse af Generalforsamlingen trækkes der lod om præmier i form af kunstværker, bøger, gavekort m.m. blandt de fremmødte medlemmer. Dernæst fortæller kunstmuseets personale om kommende tiltag. Til slut byder museet på en forfriskning og hyggeligt samvær.

Det er Holstebro Kunstmuseums Venners formål:

At støtte Holstebro Kunstmuseum, at virke for medlemmernes interesse for kunst og arbejde for udbredelsen af kendskabet til kunstmuseet.

Via foreningen indvælges to medlemmer i kunstmuseets bestyrelse.

Foreningens vedtægter kan findes her

Holstebro Kunstmuseums Venner

MEDLEMSKAB

Medlem med 1 ledsager: 300 kr.
Pensionist/studerende med 1 ledsager: 250 kr.
Medlemskabet er personligt.

Indmeldelse finder sted ved kassen i museets billettering.
Medlemskabet fornys ikke automatisk.
Ved besøg på kunstmuseet indscannes medlemskortet, og du har i den forbindelse mulighed for at få oplyst status samt at ”tanke dit medlemskort op” med endnu et år.

Medlemsfordele:

• Gratis adgang med 1 ledsager til Holstebro Kunstmuseums samlinger, særudstillinger, rundvisninger, foredrag m.m.
  • Rabat på entré til Holstebro Museum også til 1 ledsager: 55 kr. pr. person.
  • Indbydelse til ferniseringer på Holstebro Kunstmuseum tilsendes.
  • Udstillingsprogrammer til Holstebro Kunstmuseums særudstillinger tilsendes.
  • Rabat også til 1 ledsager på særarrangementer i Holstebro Kunstmuseum, hvor der kræves særskilt entré.
  • 20% rabat på kataloger udgivet på Holstebro Kunstmuseums Forlag.
  • Første tegningsret og rabat også til 1 ledsager på kunstrejser.
  • 1 stemme på generalforsamlingen.
  • Holstebro Kunstmuseums Venner har to repræsentanter i kunstmuseets bestyrelse.
  • Bortlodning af kunst, bøger, kataloger m.m. i forbindelse med generalforsamling.
  • 50 kr. rabat pr. billet til Ensemble MidtVests koncerter.
  • Gratis adgang til Holstebro Folkeuniversitets foredrag og arrangementer.
  • Louisiana 2 for 1’s pris. Med dit gyldige medlemskort til Holstebro Kunstmuseums Venner har du mulighed for at gå 2 ind, men kun betale for 1 på Louisiana i Humlebæk.

I forbindelse med indmeldelse tilmeldes man automatisk foreningens nyhedsbrev, der udsendes via e-mail. Ønsker man ikke at modtage nyhedsbrevet, kan det frameldes via et link nederst i mailen ved modtagelse af første nyhedsbrev.

Coverfoto | Toyin Ojih Odutola, Acclimation and Placement, 2019. Foto: Beth Wilkinson.
Værket kan opleves i den aktuelle særudstilling på Holstebro Kunstmuseum Nyerhvervelser og donationer 2016-2024